مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 19:072022-06-26اقتصادي

زمان مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست


رییس کنفدراسیون صادرات ایران گفت: با توجه به لزوم کنترل قیمت ها پس از حذف ارز ترجیحی و تنظیم بازار، زمان مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست و نمایندگان برای برطرف کردن مشکلات باید تعامل بیشتری داشته باشند.

- محمد لاهوتی در گفت وگو با فارس و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مدت زمان حدود 10 ماه برای بررسی عملکرد یک وزیر مناسب است و آیا با توجه به شرایط فعلی کشور زمان مناسبی برای استیضاح و احیانا کنار گذاشتن یک وزیر است، گفت: براساس قانون استیضاح از جمله حقوق نمایندگان مجلس است و اگر نیاز باشد در صورت به حدنصاب رسیدن تعداد نمایندگان می توان وزرا را در مجلس استیضاح کرد.

رییس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه در یک سال گذشته مشکلاتی در وزارت صمت و بخصوص موضوع خودرو که مورد نظر نمایندگان مجلس است وجود داشته اما از طرفی باید توجه داشته باشیم که در همین مدت تجارت خارجی و صادرات کشور تحت سیاست تسهیل گری دولت و بخصوص وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت رشد داشته و شاهد عبور تجارت خارجی ایران از مرز 100 میلیارد دلار در سال گذشته بودیم.

وی با بیان اینکه در مدت کمتر از یکسال هم روند صادرات و هم روند برگشت ارز صادراتی رشد چشمگیری داشته است، گفت: روند رشد در این دو بخش رضایت مسئولین در بخش های مختلف از جمله مسئولین بانک مرکزی را به دنبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زمان مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست

زمان مناسبی برای استیضاح وزیر صمت نیست