مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 09:022022-06-26اقتصادي

فاز نخست کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ به بهره برداری رسید


اولین کارخانه بزرگ مقیاس فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ با حضور استاندار هرمزگان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان صمت هرمزگان و برخی مدیران دستگاههای اجرایی شهرستان حاجی آباد در دهه تولید و تجارت افتتاح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز در حاشیه افتتاح کارخانه کنسانتره آهن تنگ زاغ در اشاره به توسعه صنعت  فولاد اظهار داشت: در این صنعت چالشی داریم که تا سال 1404 به 55 میلیون تن برسیم که چالش اصلی، تامین مواد اولیه است ، چرا که پایه اصلی توسعه صنعت فولاد را معادن مگنتیت قرار دادیم.

وی افزود: ما ظرفیت دیگری نیز بنام هماتیت داریم که در حال حاضر استان هرمزگان قریب به 800 میلیون تن ذخیره سنگ آهن هماتیتی دارد و امروز شاهد بودیم که این کارخانه می تواند یک خبر خوب برای صنعت فولاد ایران باشد.

  دوستی بیان داشت: اگر ما بتوانیم از سنگ هماتیت بهره برداری مطمئنی داشته باشیم، می توانیم تمام زنجیره  فولاد کشور را امیدوار کنیم و تمام چشم اندازهایمان که بعضا به دلیل نگرانی از تامین مواد اولیه، دچار آسیب شده را تامین کنیم.

استاندار هرمزگان در اشاره به افتتاخ خط 300 هزار تنی فاز نخست این کارخانه و آغاز عملیات اجرایی فاز دوم با ظرفیت یک ملیون تنی، اظهار داشت: زیرساخت های اجرا شده در فاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز نخست کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ به بهره برداری رسید

فاز نخست کارخانه فرآوری سنگ آهن هماتیتی تنگ زاغ به بهره برداری رسید