مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 17:422022-06-22سياسي

داداش پور: دانشگاه های هنر باید به اقتصاد متصل شوند


معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان گفت: دانشگاه های هنر با ایجاد و یا حمایت از شرکت های خلاق می بایست به اقتصاد متصل شوند تا بتوانند در توسعه و ارتقای جایگاه خود نقش آفرینی کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از  روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشگاه هنر اصفهان با بیان مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به ظرفیت فراوان هنر به عنوان یک ابزار در پیشبرد اهداف ملت ها و انتقال آرمان ها و اندیشه ها، متاسفانه بدلیل عدم ایجاد پل ارتباطی با صنعت و اقتصاد، کمتر از این پتانسیل استفاده مطلوب بعمل آمده است.

وی در ادامه با اشاره به چهار دانشگاه هنر تهران، تبریز، شیراز و اصفهان، که در سه دهه گذشته تاسیس شدند، از آنها بعنوان چهار مکتب هنری نام برد و گفت : همانطور که در گذشته مکتب اصفهان و شیراز و.

را داشتیم، باید امروز نیز این دانشگاه ها با تجهیز به علم روز و امکانات و پرورش سرمایه های انسانی، به احیای مکتب های ارزشمند هنری گذشته بپردازند.

داداش پور در ادامه به اقبال جوانان به رشته های هنری اشاره کرد و خاطر نشان ساخت : در سال 1390 از یک میلیون و 280 هزار دانشجو، تنها 53 هزار نفر تقاضا وجود داشت و بعد از یک دهه، امسال شاهد 161 هزار متقاصی در رشته های هنری هستیم و این یعنی رشد سه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داداش پور: دانشگاه های هنر باید به اقتصاد متصل شوند

داداش پور: دانشگاه های هنر باید به اقتصاد متصل شوند