مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 تیر 1401 ساعت 08:122022-06-22بين الملل

اعتقادی به برابری انسان ها در اندیشه های اروپاییان وجود ندارد


کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه در ذات اندیشه های فلسفی اروپایی ها اعتقادی به برابری انسانها وجود ندارد، گفت: نژاد پرستی از مولفه های اندیشه اروپایی هاست.

- ابوالفضل ظهره وند کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سابقه طولانی جنگ و خشونت در اروپا گفت: دویست سال پیش برخی از اروپاییان گوشت آدم هم می خوردند.

اروپا قاره صلح نیست، بلکه همواره آبستن درگیری و تعارضات قومی و نحله های فکری متفاوت بوده و هست.

ظهره وند ادامه داد: در ذات فرهنگیِ اروپا تعارضات اعتقادی، مذهبی و نژادی موج می زند به همین دلیل دو جنگ جهانی در اروپا رخ داده و بیش از 50 میلیون نفر را کشتند.

وی با اشاره به اقدامات فرانسوی ها در بلژیک افزود: کشورهای اروپایی در جنگ، بدترین خشونت ها را از خودشان به نمایش می گذارند، در دو دهه اخیر شاهد بودیم که در منطقه بالکان  چه اتفاقاتی رخ داد، چه بلایی بر سر لیبی آوردند یا تعداد کشته های مردم عراق، سوریه و افغانستان چه قدر است؟ یا با جریان خودساخته داعش چه جنایاتی مرتکب شدند؟ این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در شرایط فعلی اروپایی ها توانسته اند با تدبیر و هوشمندیِ نخبگانشان به صورت اتحادیه در بیایند تا با گره زدن منافع اقتصادیِ کشورهای این قاره مانع از بروز تعارضات قومی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتقادی به برابری انسان ها در اندیشه های اروپاییان وجود ندارد

اعتقادی به برابری انسان ها در اندیشه های اروپاییان وجود ندارد