مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 13:422022-06-21اجتماعي

پاسخ سازمان سنجش به نگرانی ها درباره اعمال تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور


قرار است نگرانی دانش آموزان سال دوازدهم درباره فرصت جبران نمرات سوابق تحصیلی با برگزاری آزمون های ترمیمی برطرف شود و این موضوع را قانون گذار با مصوبه جدید برای آموزش و پرورش به صورت تعهد ایجاد کرده است.

- قرار است نگرانی دانش آموزان سال دوازدهم درباره فرصت جبران نمرات سوابق تحصیلی با برگزاری آزمون های ترمیمی برطرف شود و این موضوع را قانون گذار با مصوبه جدید برای آموزش و پرورش به صورت تعهد ایجاد کرده است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه داوطلبان کنکور نگرانی برای دریافت سوابق تحصیلی نداشته باشند، گفت: اگر کسی نمرات خوبی در مقطع دیپلم نگرفته، اما مصمم به تغییر رویه و ورود به دانشگاه است یا باید ضریب سوابق تحصیلی نامطلوب خود را بپذیرد یا در آزمون های ترمیمی شرکت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر عبدالرسول پور عباس با تاکید بر اینکه مصوبه جدید کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر تا نیمه تیر ماه ابلاغ شود، کنکور 1402 را مطابق آن برگزار می کنیم، گفت: طبق قانون، سازمان سنجش موظف است یک سال قبل از برگزاری کنکور سراسری، شیوه برگزاری را برای داوطلبان تشریح کند.

اگر تا این تاریخ، مصوبه ابلاغ نشود کنکور 1402 به شیوه کنکور امسال برگزار می شود و ما نمی توانیم بیشتر از نیمه تیر ماه برای ابلاغ مصوبه کنکوری صبر کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ سازمان سنجش به نگرانی ها درباره اعمال تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور

پاسخ سازمان سنجش به نگرانی ها درباره اعمال تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور