مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 13:372022-06-21بين الملل

مقام سازمان ملل: حدود 800 سوری هر هفته از ترکیه بازمی گردند


یک مقام آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت که حدود 800 پناهجوی سوری هر هفته از ترکیه به کشور خود بازمی گردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک مقام آژانس پناهندگان سازمان ملل گفت که حدود 800 پناهجوی سوری هر هفته از ترکیه به کشور خود باز می گردند، اما شرایط برای بازگشت داوطلبانه گسترده مناسب نیست.

ترکیه میزبان حدود 3.

7 میلیون سوری است که بزرگترین جمعیت پناهجو در جهان است، اما بدتر شدن احساسات عمومی در ترکیه دولت را بر آن داشته تا روی طرح هایی برای بازگرداندن آن ها کار کند.

دولت رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه گفته که قصد دارد حدود یک میلیون سوری را در خانه های ساخته شده از بلوک سیمانی که در شمال غرب این کشور ساخته می شوند، اسکان دهد.

این طرح ها حمایت بین المللی را جلب نکرد و نماینده ترکیه در کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) روز دوشنبه گفت که شرایط سوریه برای بازگشت بسیاری از پناهجویان مناسب نیست.

فیلیپ لکلرک در مصاحبه ای در استانبول به خبرگزاری رویترز گفت سطح عدم اطمینان در سوریه این روزها امکان بازگشت داوطلبانه گسترده را فراهم نمی کند.

وی افزود هر هفته حدود 800 سوری که عمدتا مجرد هستند به مناطق مختلف شمال سوریه باز می گردند اما اکثر سوری ها معتقدند که در ترکیه خواهند ماند زیرا شرایط اقتصادی آنجا نسبت به سوری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سازمان ملل: حدود 800 سوری هر هفته از ترکیه بازمی گردند

مقام سازمان ملل: حدود 800 سوری هر هفته از ترکیه بازمی گردند