مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 07:522022-06-21اقتصادي

تورم، شکاف طبقاتی و کسری بودجه کارنامه مدعیان تدبیر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در بخش هایی از پاسخ این سازمان به نامه 61 نفره - که تیتر اول روزنامه اعتماد شده بود - آمده است: در اثر روند های اشتباه گذشته، - سازمان برنامه در پاسخ به نامه عده ای از کارشناسان اقتصادی، مسیر دولت قبلی در ایجاد تورم 50 درصدی، نابودی منابع ارزی و انباشت بدهکاری را غیرقابل تداوم دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در بخش هایی از پاسخ این سازمان به نامه 61 نفره - که تیتر اول روزنامه اعتماد شده بود - آمده است: در اثر روند های اشتباه گذشته، میزان نقدینگی در هشت سال گذشته بیش از هشت برابر و تورم 50 درصدی به سفره مردم تحمیل شد؛ اما با همین نقدینگی متوسط رشد اقتصادی نزدیک صفر بود؛ روند اشتباه توزیع ارز ترجیحی به غیر از 1250 پرونده مفاسد موجب افزایش فاصله طبقاتی و عبور ضریب جینی از 4/0 شد.

هزینه های جاری دولت طی هشت سال بیش از 10 برابر شد و دولت قبل، تنها در 5 ماه پایانی خود 54 هزار میلیارد تومان تنخواه بانک مرکزی را هزینه کرد؛ لذا دولت امروز، ارثیه ای از ساختار های بلندمدت ناسازگار با شرایط واقعی اقتصاد را حمل می کند.

برای اصلاح تک تک آن ساختار ها لازم است که شعارها، تعارف ها و مصلحت اندیشی هایی که صرفا مشکلات را به آینده موکول می کند، کنار گذاشته شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تورم، شکاف طبقاتی و کسری بودجه کارنامه مدعیان تدبیر

تورم، شکاف طبقاتی و کسری بودجه کارنامه مدعیان تدبیر