مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 خرداد 1401 ساعت 07:372022-06-21دانش

امسال 10 درصد افزایش ظرفیت دندانپزشکی داریم


معاون دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه امسال تعداد دانشجویان دندانپزشکی را هزار و 750 نفر در نظر گرفتیم گفت: در سال 1401 تعداد 175 نفر به ظرفیت دندانپزشکی اضافه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، رجبعلی برزویی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری درباره کمبود دندانپزشک و افزایش ظرفیت دندانپزشکی در کشور افزود: وزارت بهداشت اعلام می کند موضوع ارتقا نظام دندانپزشکی پارامتر های زیادی دارد البته تمام این پارامتر ها در اختیار وزارت بهداشت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از این پارامتر ها موضوع افزایش ظرفیت دندانپزشکی است ادامه داد: ما به این موضوع ورود کردیم، چون موضوع مدیریتی است و نه لزوماً تخصصی.

معاون دبیر خانه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما کمبود دندانپزشک در کشور داریم، اما زیر ساخت آن باید فراهم شود البته معتقدیم الان بخشی از زیرساخت فراهم است، چون درسال های گذشته عدد های بسیار بالاتر از این را پذیرش می کردیم.

برزویی افزود: در 10 سال گذشته نزدیک به 400 نفر ظرفیت پذیرش کم شده است ضمن اینکه بخشی به حوزه شهریه پرداز و دانشگاه آزاد مرتبط می شود و در بخش دولتی در سال های گذشته نه تنها وزارت بهداشت افزایش ظرفیت نداشته بلکه کاهش داشته است بنابراین اگر کمبودی در زمینه هیئت علمی، یونیت و زیر س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال 10 درصد افزایش ظرفیت دندانپزشکی داریم

امسال 10 درصد افزایش ظرفیت دندانپزشکی داریم