مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 خرداد 1401 ساعت 07:522022-06-20دانش

صف آرایی وزارت بهداشتی ها علیه مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، استقبال از تحصیل و کار در رشته های علوم پزشکی به قدری شده است که آمار های سالانه شرکت کنندگان کنکور سراسری نشان می دهد برخلاف 4 گروه آزمایشی ریاضی، - درحالی که ستاد نقشه جامع علمی کشور در جلسه ای با حضور نمایندگان وزارت بهداشت طرح افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان دندانپزشکی را تصویب کرد، اما وزارت بهداشتی های این مسئله را همچنان نمی پذیرند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، استقبال از تحصیل و کار در رشته های علوم پزشکی به قدری شده است که آمار های سالانه شرکت کنندگان کنکور سراسری نشان می دهد برخلاف 4 گروه آزمایشی ریاضی، انسانی، هنر و زبان؛ رقابت سختی در کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی وجود دارد.

اما آیا رویای تمام داوطلبانی که پزشک شدن و کار در حیطه پزشکی را در سر می پرورانند به واقعیت می پیوندد؟ پاسخ این سوال منفی است، چون بدون شک ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی پاسخگوی این تعداد تقاضا نیست.

افزایش ظرفیت دانشجویان پزشکی به شرطه ها و شروطه ها از طرفی در جامعه امروز با بحران کمبود پزشک در تخصص های مختلف روبه رو هستیم و آمار های سرانه پزشک در کشور نشان می دهد که با شرایط ایده آل و جهانی فاصله زیادی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صف آرایی وزارت بهداشتی ها علیه مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی

صف آرایی وزارت بهداشتی ها علیه مصوبه افزایش ظرفیت دندانپزشکی