مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 خرداد 1401 ساعت 10:072022-06-19اجتماعي

تیغ تیز مدیریت سرگردان زیر گلوی باغات قصردشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، فصل تابستان دو روز دیگر از راه می رسد و گرمای طاقت فرسای هوا که از ماه آخر بهار خودش را نشان داده است بیشتر و بیشتر می شود.

درختان و باغ ها همواره به عنوان منبع ساخت اکسیژن و تصفیه هوا شناخته می شوند و باغ های انبوه می توانند در مساعد کردن هوا به ویژه در فصل گرما بسیار تاثیرگذار باشند.

کلانشهر شیراز با وجود باغ های بسیار از جمله باغات قصردشت که از آنها به عنوان ریه های تنفسی شهر یاد می شود از قدیم دارای آب و هوای مطبوعی بوده است تا جایی که خشکسالی در نقاط مختلف کشور ریشه دواند و از طرفی رفته رفته از حجم باغات کم شد تا جایی که امروز نگران از دست رفتن کل مجموعه باغات در پی اخذ مجوزهای غیر قانونی هستیم.

باغات قصردشت در محله ای خوش آب و هوا واقع شده اند که شهرتی جهانی دارد اما طی سال های گذشته مجوزهایی صادر شده است که اجازه داده ویلاهایی در این باغات ساخته شود که ضمن تغییر بافت این محله قدیمی درختان را نیز نابود کند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز درباره تقسیم بندی باغات توضیحاتی داد و از صدور مجوزهایی گفت که بر خلاف قانون منجر به این ساخت و سازها شده است.

هیچ ساخت و سازی در گروه یک مجاز نیست غلامعلی ترابی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: باغات شهر شیراز به طور کلی به دو گروه شامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیغ تیز مدیریت سرگردان زیر گلوی باغات قصردشت

تیغ تیز مدیریت سرگردان زیر گلوی باغات قصردشت