مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 خرداد 1401 ساعت 10:372022-06-18فرهنگي

«ری را» چگونه به عنوان نام محصول جدید ایران خودرو انتخاب شد؟


گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مسوولیت اجتماعی و تعهد به حفظ فرهنگ و ادبیات قومیت های ایرانی، نام «ری را» که در زبان مازنی به معنای باران و نماد سرسبزی جنگل است را برای محصول جدید خود برگزید .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایکوپرس- گروه صنعتی ایران خودرو برای محصول جدیدش که قرار است در سایت بابل به تولید برسد نامی کاملا ایرانی و هم آوا با سایر محصولات خود و برگرفته از طبیعت و خوی زندگی بخشی آن انتخاب کرده است.

علاوه بر تاکیدات فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ایران خودرو مانند سایر برندها و علائم تجاری، رویه استفاده از اسامی ملی و ایرانی در محصولات را همانند سایر محصولات ملی خود دارد و براساس بررسی های کارشناسی مختلف، ری را که از نظر آوایی و مفهومی دارای خصلت ها و مفاهیم جدید و بکری است را برای کراس اوور خود انتخاب کرده است.

ری را به مفهوم باران، منشا زندگی بخشی و سرسبزی و تداعی کننده مفهوم سودمندی و یکی دیگر از معانی آن در زبان مازندرانی نام پرنده ای کوچک و تیزپرواز است.

نام این خودرو که برگرفته از یک واژه مازنی است، با محل تولد آن که خطه مازندران است، تناسب زیادی دارد و آب و هوای سرسبز شمال با طراحی متاثر از طبیعت این خودرو و یوزپلنگ ایرانی، از نظر مفهومی قرابت و سنخیت دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«ری را» چگونه به عنوان نام محصول جدید ایران خودرو انتخاب شد؟

«ری را» چگونه به عنوان نام محصول جدید ایران خودرو انتخاب شد؟