مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 خرداد 1401 ساعت 11:272022-06-17ورزشي

اعتبارات احیای بازی های بومی محلی کافی نیست


احیای بازی های بومی و محلی و آداب و سنن مناطق مختلف نیازمند حمایت جمعی است و اعتباراتی که در این رابطه تخصیص داده می شود ولی کافی نیست.

- محمدتقی امیری رییس فدراسیون ورزش روستایی در جشنواره ورزشی بازی های بومی ومحلی استان اردبیل درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ازاردبیل اظهارکرد: با اشاره به جایگاه برتر استان در بازی های بومی ومحلی و مذهبی، اردبیل مجموعه ای غنی از فرهنگ، هنر، معماری و تاریخ است و در این میان هیات های ورزش روستایی استان ها و شهرستان ها نقش بسزایی در احیای این فرهنگ و تمدن دارند.

وی با اعلام اینکه احیای بازی های بومی ومحلی نیازمند یک همبستگی و اتحاد میان دستگاه های مختلف اجرایی از جمله ادارات کل فرهنگ وارشاد، میراث فرهنگی و ورزش وجوانان است ادامه داد: اعتباراتی که در این راستا تخصیص داده می شود مناسب، اما احیای فرهنگ و هنر و بازی های بومی ومحلی مختلف کشور نیازمند اعتبارات کلان است که امیدواریم شاهد تعامل و حمایت تمامی مسوولان کشور در این رابطه باشیم.

رییس هیات ورزش های بومی ومحلی استان اردبیل نیز با اشاره به اینکه اجرای جشنواره های بومی و محلی در راستای احیای این بازی ها در میان مردم است گفت: در این جشنواره   تلاش کردیم با معرفی آیین های سنتی و بازی های بومی محلی استان گوشه ای از فرهنگ و هنر و بازی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات احیای بازی های بومی محلی کافی نیست

اعتبارات احیای بازی های بومی محلی کافی نیست