مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 خرداد 1401 ساعت 13:472022-06-15فناوري

اینترنت اکسپلورر با 26 سال خدمت بازنشسته شد


اینترنت اکسپلورر 6 در سال 2001 همزمان با حل و فصل نهایی پرونده ضد انحصارطلبی مایکروسافت منتشر شد و تا چند سال بعد، به روزرسانی مهمی نداشت.

- مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت سرانجام پس از گذشت بیش از 26 سال فعالیت، رسما بازنشسته شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبر بازنشستگی مرورگر قدیمی مایکروسافت سال میلادی گذشته اعلام شده بود و اینترنت اکسپلورر که 15 اوت سال 1995 منتشر شده بود، پس از 26 سال و 10 ماه فعالیت، امروز برابر با 15 ژوئن سال 2022 رسما بازنشسته شد.

ورود اینترنت اکسپلورر از همان ابتدا با جنجال همراه شد.

این مرورگر ابتدا با ویندوز 95 در اوت سال 1995 عرضه شد اما سپس در نسخه سیستم عامل ویندوز ویژه فروشندگان رایانه گنجانده شد.

به این ترتیب هر کسی یک رایانه جدید خریداری می کرد، دستگاهش یک نسخه از مرورگر وب مایکروسافت داشت که در آن نصب شده بود و به صورت برنامه پیش فرض برای دسترسی به اینترنت استفاده می شد.

این اقدام مایکروسافت را در آمریکا به دردسر انداخت و این شرکت را با یک شکایت ضد انحصارطلبی موفق روبرو کرد و مجبور شد به سازندگان رایانه اجازه دهد مرورگرهای وب مورد نظرشان را در دستگاه هایی که عرضه می کنند، نصب کنند.

اینترنت اکسپلورر 6 در سال 2001 همزمان با حل و فصل نهایی پرونده ضد انحصارطلبی مایکروسافت منتشر شد و تا چند سال بعد، به روزرسانی مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اینترنت اکسپلورر با 26 سال خدمت بازنشسته شد

اینترنت اکسپلورر با 26 سال خدمت بازنشسته شد