مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 خرداد 1401 ساعت 14:472022-06-14بين الملل

برگزاری هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه به میزبانی قزاقستان


26 خرداد) به میزبانی قزاقستان در پایتخت این کشور هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، فردا و پس فردا به میزبانی قزاقستان هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه برپا می شود.

وزارت امور خارجه قزاقستان با اعلام این مطلب گفت که تاکنون همه طرف های روند آستانه مشارکت خود در دور جدید این مذاکرات را تایید کردند.

هیئت های سازمان ملل تحت ریاست رابرت دان ، مسئول سیاسی دفتر فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، اردن، نمایندگان کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و کمیته بین  المللی صلیب سرخ به عنوان ناظر در این مذاکرات شرکت می کنند.

هیئت جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات را علی اصغر حاجی دستیار ارشد وزارت امور خارجه در امور مسائل سیاسی و هیات های روسیه و ترکیه را الکساندر لاورنتیف و سلجوق اونال به ترتیب، نماینده ویژه رییس جمهور روسیه در امور سوریه و مدیر کل اداره چندجانبه وزارت امور خارجه ترکیه بر عهده خواهند داشت.

بنابر گزارش وزارت امور خارجه قزاقستان، در جریان این مذاکرات موضوعاتی مانند وضعیت بشردوستانه و اجتماعی، چشم انداز از سر گیری فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو، تقویت اعتماد، آزادی گروگان ها و جستجوی افراد ناپدید شده، ایجاد شرایط برای بازگشت پناهندگان سوری به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه به میزبانی قزاقستان

برگزاری هجدهمین دور مذاکرات صلح سوریه به میزبانی قزاقستان