مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 خرداد 1401 ساعت 20:572022-06-13پزشكي

شناسایی یک مورد تب کریمه کنگو در رفسنجان


انتقال این بیماری از طریق گزش کنه و همچنین تماس مستقیم پوست و مخاط با خون و فرآورده های دامی مثل گوشت، امحاء و احشاء دام آلوده امکان پذیر است بنابراین خانواده ها در خرید گوشت دقت کرده و از مراکز معتبر گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند .

- دانشگاه علوم پزشکی: انتقال این بیماری از طریق گزش کنه و همچنین تماس مستقیم پوست و مخاط با خون و فرآورده های دامی مثل گوشت، امحاء و احشاء دام آلوده امکان پذیر است بنابراین خانواده ها در خرید گوشت دقت کرده و از مراکز معتبر گوشت مورد نیاز خود را تهیه کنند و پس از گذشت 24 ساعت با دستکش نسبت به خرد کردن گوشت اقدام نمایند.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کرمان از شناسایی یک فرد مبتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو CCHF در رفسنجان خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید محسن نژاد قادری عصر امروز 23 خرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فرد مشکوک به تب کریمه کنگو روز شانزدهم خردادماه به مرکز درمانی مراجعه نموده که پس از بستری، آزمایشات لازم انجام شده و تست او تایید شد.

وی با ابراز خرسندی از بهبود حال عمومی این بیمار توضیح داد: بالافاصله پس از بستری بیمار در بیمارستان، بیمار ایزوله شده و درمان دارویی آغاز و با توجه به اهمیت این بیماری، بلافاصله با اداره دامپزشکی هماهنگی های لا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یک مورد تب کریمه کنگو در رفسنجان

شناسایی یک مورد تب کریمه کنگو در رفسنجان