مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 خرداد 1401 ساعت 07:372022-06-12پزشكي

احتمال انتقال آبله میمونی از هوا تنها در شرایط خاص


رییس اداره بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، با بیان اینکه تاکنون هیچ مورد محتمل یا قطعی ابتلا به آبله میمونی درکشور گزارش نشده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، دکتر بهزاد امیری در گفت وگو با ایسنا، درباره انتقال هوازی ویروس آبله میمونی، گفت: این بیماری از طریق هوابرد انتقال داده نمی شود، اما احتمال انتقال به شکل دراپلت یا قطرات تنفسی وجود دارد.

البته به عنوان مثال در مورد یک بیمار که در بیمارستان بستری است و قرار است اقداماتی مانند اینتوبه (لوله گذاری داخل نای)، احیای قلبی و ریوی بگیرد و یا اقدامی برایش انجام شود که منجر به تولید آئروسل(افشانه) شود، امکان انتقال هوابرد وجود دارد اما این راهِ معمولِ انتقال بیماری شناخته نمی شود.

او تاکید کرد: انتقال ویروس از طریق دراپلت یا قطرات تنفسی حداکثر تا دو متر امکان پذیر است، اما انتقال هوابرد یعنی خیلی سریع تر ویروس منتقل شود که در واقع شاید افراد ساکن در یک اتاق بتوانند مبتلا شوند.

البته در مورد آبله میمونی عنوان می شود که امکان انتقال هوابرد چندان مطرح نیست، مگر اینکه در یک مکان درمانی اقداماتی شکل گیرد که منجر به تولید افشانه شود که در این صورت امکان انتقال هوابرد به وجود می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال انتقال آبله میمونی از هوا تنها در شرایط خاص

احتمال انتقال آبله میمونی از هوا تنها در شرایط خاص