مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 23:022022-06-11پزشكي

ضرورت توجه به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو


توصیه ما به دامداران و مصرف کنندگان این است با رعایت مسائل بهداشت فردی، توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، محمدحسن گلپایگانی مدیرکل دامپزشکی مازندران در ارتباط با بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، گفت: با توجه به شروع فصل گرما، امکان بروز و شیوع برخی از بیماری های مشترک بین انسان و حیوان افزایش می یابد به همین دلیل توصیه ما به دامداران و مصرف کنندگان این است با رعایت مسائل بهداشت فردی، توصیه های بهداشتی دامپزشکی را جدی بگیرند.

  وی افزود: خطر انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در اثر کشتار غیرمجاز دام در منازل و یا معابر عمومی برای افراد و استفاده نکردن از دستکش برای تمیز کردن گوشت در خانم های خانه دار افزایش می یابد.

  مدیرکل دامپزشکی مازندران بیان کرد: یکی از مسائل و نگرانی ها این است که این بیماری در دام زنده هیچ گونه علائمی ندارد و این مهم خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می دهد.

  این مسوول با تاکید بر حضور دامپزشکی مسوول فنی بهداشتی درصورت کشتار دام در کشتارگاه های صنعتی دام و یا کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی، بیان کرد: در کشتارگاه های تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی، معاینه و بازرسی از دام قبل ، حین و بعد از کشتار و نگهداری گوشت  با حضور مسؤول فنی بهداشتی در سرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو

ضرورت توجه به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع تب کریمه کنگو