مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 09:522022-06-11سياسي

سروده های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی ها


ارادت اهل سنت به ائمه اطهار و خاندان پیامبر گرامی اسلام بر کسی پوشیده نیست و مصداق و تجلی این ارادت را می توان در سروده های شاعران کُرد مشاهده کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، هنر و ادبیات از عرصه های عمده ظهور و تجلی اعتقادات و باورهای دینی، مذهبی و انسانی هر قوم و ملتی به حساب می آید.

در حقیقت ادب و هنر هر ملت و مکتی به خوبی می تواند به مثابه آیینه ای تمام نما منعکس کننده ابعاد و زوایای اعتقاد و باورهای دینی و مذهبی هر ملت و مکتبی باشد که همواره به عنوان میراث و ذخائر ادبی و فرهنگی آن ملت و مکتب مورد احترام و استناد قرار گرفته و می گیرد.

شاعران و عرفای متعهد کُرد اهل سنت به پیروی از امام شافعی و با بکارگیری واژه ها و کلمات در قالب اشعار گوناگون، اوج ارادت و احترام، انعکاس احساسات دینی و مذهبی اکراد اهل سنت به پیامبر گرامی(ص) و اهل بیت آن حضرت به ویژه امام رضا(ع) را نشان داده اند.

مولانا خالد نقشبندی شهرزوری از اکابر و اعاظم علمای کُرد اهل سنت در قرن سیزدهم و از مشایخ نامدار طریقه نقشبندیه هست.

وی شیفته و شیدای نبی مکرم اسلام (ص) و اهل بیت (ع) گرامی ایشان بود و در مقاطع زندگی پربار و جای جای آثار علمی و ادبی خود عمق ارادت و اخلاص خود را نسبت به ساحت نورانی و الهی خاندان گرامی پیامبر(ص) ابراز داشته که قصیده معروف ایشان در رثا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سروده های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی ها

سروده های شعرای کُرد، مصداق ارادت اهل سنت به امام مهربانی ها