مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 خرداد 1401 ساعت 07:522022-06-11سياسي

از تسریع در ازدواج تا اهمیت رزق حلال در کلام امام رضا (ع)


احادیث و روایت های متقنی از امام رضا(ع) درباره اهمیت تسریع در ازدواج و تشکیل خانواده، تهیه رزق و روزی حلال و توجه به اقتصاد خانواده مطرح شده است.

- گروه زندگی ـ سنت پیامبر (ص) و ائمه اطهار(ع) بر اهمیت دادن مومنان به تشکیل خانواده و توجه به انتخاب مناسب برای ازدواج بنا شده است.

این روزها شاهد هستیم که بینش جوانان نسبت به این مسائل کمرنگ است و تشویق به تجرد و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت تشکیل خانواده و فرزنددار شدن زیاد دیده می شود.

  خداوند در قرآن کریم، سوره روم آیه 21 می فرمایند: وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّهً وَرَحْمَهً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ و یکی از آیات او این است که برای شما از خود شما همسرانی خلق کرد تا به سوی آنان میل کنید و آرامش گیرید و بین شما مودت و رحمت قرار داد و در همین، آیت ها هست برای مردمی که تفکر می کنند .

تعبیری از پیامبر اسلام(ص) نیز وجود دارد که می فرمایند هیچ بنایی در اسلام پایه گذاری نشده که در پیشگاه خداوند محبوبتر و عزیزتر از امر ازدواج باشد.

ائمه اطهار(ع) نیز درباره اهمیت به تشکیل خانواده، تسریع در آن و اهمیت به انتخاب مناسب زیاد روایات دارند که به مناسبت میلاد امام هشتم(ع) به گو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از تسریع در ازدواج تا اهمیت رزق حلال در کلام امام رضا (ع)

از تسریع در ازدواج تا اهمیت رزق حلال در کلام امام رضا (ع)