مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 خرداد 1401 ساعت 09:172022-06-10بين الملل

تعمیق همکاری ها محور گفت وگوی تلفنی سران ازبکستان و ژاپن


رییس جمهور ازبکستان و نخست وزیر ژاپن در گفت وگویی تلفنی آخرین وضعیت منطقه را بررسی و بر افزایش همکاریهای دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن در گفت وگویی تلفنی مسایل روز و گسترش و تعمیق همکاری های همه جانبه دو کشور را بررسی کردند.

سران دو کشور به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک و بیستمین سالگرد شراکت راهبردی بین ازبکستان و ژاپن به یکدیگر تبریک گفتند.

همچنین با خرسندی عمیق تاکید شد که نشست توکیو در دسامبر ماه سال 2019 میلادی و روابط منظم در سطح عالی امکان ورود روابط دوجانبه به یک مرحله جدید کیفی را فراهم کرد.

رییس جمهور ازبکستان از نخست وزیر و دولت ژاپن برای حمایت کامل از اصلاحات برگشت ناپذیر در ازبکستان جدید صمیمانه تشکر کرد و تاکید کرد که حجم کمک های مالی و مالی - فنی ارائه شده از طریق آژانس بین المللی ژاپن در همکاری ها (JICA) و بانک همکاری بین المللی JBIC از سطح 7 میلیارد دلار فراتر رفته است.

رهبران دو کشور بر گسترش بیش از پیش همکاری های عملی و پیشبرد طرح ها در زمینه های نوآوری، اقتصاد سبز ، فناوری های دیجیتال، علم و آموزش، تداوم برنامه های تبادل فرهنگی و گفت وگوی بین پارلمانی تاکید کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعمیق همکاری ها محور گفت وگوی تلفنی سران ازبکستان و ژاپن

تعمیق همکاری ها محور گفت وگوی تلفنی سران ازبکستان و ژاپن