مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 09:522022-06-09سياسي

آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره مسئله هسته ای ایران را سیاسی کرده است


یک کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به سیاسی کاری آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: طی 2دهه اخیر همگان شاهد بودند که آژانس برخلاف روحیه فنی و حقوقی خود همواره موضوع هسته ای ایران را با نگاه سیاسی نگاه کرده و دچار سیاسی کاری شده است.

- ابوالفضل ظهره وند کارشناس مسائل بین المللی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به تصویب قطعنامه علیه ایران در سازمان بین المللی آژانس انرژی اتمی، اظهار داشت: به نظر بنده ارائه پیش نویس قطعنامه از طرف کشور اروپایی عضو برجام به همراه آمریکا علیه ایران آخرین ترفندی بود تا فشارها را بر ایران بیفزایند.

وی افزود: هدف از تصویب قطعنامه توسط سه کشور اروپایی و آمریکا این بود تا به ایران فشار بیاورند تا خواسته های غیرمنطقی آمریکا را در برجام قبول کند.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: با توجه به ترکیبی که در آژانس بین المللی اتمی وجود دارد قابل پیش بینی بود که پیش نویس قطعنامه علیه ایران تصویب شود و برخی طرف ها انتظار داشتند که بعد از تصویب این قطعنامه به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع شود که این موضوع پیش بینی شده بود که این قطعنامه فعلاً فشاری بر روی ایران باشد.

ظهره وند تصریح کرد: اهداف طرف مقابل ارائه کننده پیش نویس به خاک سپردن برجام نبود بلکه در صدد بودند تا ایران از حقوق حقه خود ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره مسئله هسته ای ایران را سیاسی کرده است

آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره مسئله هسته ای ایران را سیاسی کرده است