مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 خرداد 1401 ساعت 08:022022-06-09اقتصادي

کشت تمام محصولات تابستانه در حوزه کرخه ممنوع است


رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال به دلیل خشکسالی ناشی از کاهش بی سابقه بارندگی ها در استان و کشور، شاهد کمبود آب در سد ها هستیم که همین دلیل سبب شده در حوضه سد کرخه ممنوعیت همه کشت های تابستانه اعمال شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال به دلیل خشکسالی ناشی از کاهش بی سابقه بارندگی ها در استان و کشور، شاهد کمبود آب در سد ها هستیم.

 کاهش چشمگیر ورودی سد ها و ذخیره آب در آنها، کشاورزی و دامداری در حوضه های آبریز کارون، مارون، دز و کرخه را با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه این اتفاق سبب شده در حوضه سد کرخه ممنوعیت همه کشت های تابستانه اعمال شود، افزود: در سایر حوزه های آبریز نیز محدودیت کشت برخی محصولات کشاورزی اعمال شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی و شورای تامین خوزستان، کشت برنج در سراسر کشور و استان ما به جز سه استانی شمالی کشور ممنوع شده است.

وی با اشاره به اینکه کمبود منابع آب که وجود دارد، ادامه داد: براساس میزان آبی که سازمان برق توانست برای کشت محصولات در خوزستان رهاسازی کند، سطح زیر کشت و الگوی کشت را برای مناطق مختلف حوضه های آبریز تدوین و برش شهرستانی و منط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت تمام محصولات تابستانه در حوزه کرخه ممنوع است

کشت تمام محصولات تابستانه در حوزه کرخه ممنوع است