مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 14:122022-06-07سياسي

گزارش مرکز پژوهش های مجلس/ وجود 2میلیون مهاجر غیرقانونی و چالش های تحصیل کودکان


مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی چالش های تحصیل کودکان مهاجر در ایران از منظر تقنینی، نظارتی و اجرایی پرداخته و راهکارهای پیشنهادی خود را هم ارائه کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، دفتر مطالعات اجتماعی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی به بررسی تحصیل کودکان مهاجر در ایران از منظر چالش های تقنینی، نظارتی و اجرایی پرداخته و راهکارهای پیشنهادی خود را هم ارائه کرده است.

در این گزارش آمده است: تعداد دانش آموزان غیرایرانی ثبت نام شده در مدارس کشور ایران از سال 1385 با شیبی ثابت رو به افزایش بوده است.

در سال تحصیلی 1399ـ 1398 بیش از 503 هزار دانش آموز غیرایرانی در بیش از 28 هزار مدرسه ایرانی سراسر کشور ثبت نام شده بودند.

این در حالی است که همواره سیاست های متفاوتی در طول 40 سال اخیر درخصوص نحوه مواجهه با دانش آموزان اتباع، اعم از پذیرش یا عدم پذیرش آنها، رایگان بودن تحصیل آنها، شرایط تحصیل کودکان اتباع در نسبت با مسائل اقامتی ایشان و مانند آن، اتخاذ شده است.

در این گزارش تصریح شده است: سیاست های تحصیل اتباع، همواره متأثر از سیاست های کلی دولت در خصوص اتباع افغانستانی (به دلیل غلبه تعداد اتباع این کشور نسبت به سایر کشورها در ایران) بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش مرکز پژوهش های مجلس/ وجود 2میلیون مهاجر غیرقانونی و چالش های تحصیل کودکان

گزارش مرکز پژوهش های مجلس/ وجود 2میلیون مهاجر غیرقانونی و چالش های تحصیل کودکان