مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 خرداد 1401 ساعت 09:472022-06-07سياسي

امضای چندین موافقت نامه و اسناد همکاری بین ایران و نیجریه


مدیرکل دفتر آفریقایی سازمان توسعه تجارت گفت: تعداد قابل توجهی موافقت نامه و اسناد همکاری بین ایران و نیجریه امضاء شده و طی کمیسیون جاری نیز تعداد دیگری امضاء می شود و تحقق آنها را پیگیری خواهیم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سیدمحمدصادق قنادزاده امروز در ششمین ائتلاف جامع کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه گفت:  کشورهای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال نیجریه در دو قاره بزرگ دنیا قرار دارند.

نیجریه به عنوان اقتصاد برتر قاره آفریقا یکی از شرکای ارزشمند برای کشور ایران است.

مدیرکل دفتر آفریقایی سازمان توسعه تجارت افزود: کشور ایران و نیجریه دارای مشترکات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستند و هر دو کشور عضو سازمان همکاری های اسلامی هستند.

وی بیان داشت: هر دو کشور دارای منابع غنی نفت و گاز و عضو سازمان اوپک هستند و بیش از 15 درصد از سهام بانک توسعه اسلامی متعلق به این دو کشور است و همچنین هر دو کشور عضو سازمان D8  هستند و مشترکات متعدد فرهنگی و سیاسی مختلفی دارند اما متأسفانه با وجود این حجم از مشترکات سطح مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور مناسب نیست.

قنادزاده بیان داشت: بر اساس آمار رسمی حجم تبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته حدود 125 میلیون دلار بود که این عدد در مقایسه با حجم تجارت خارجی هر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای چندین موافقت نامه و اسناد همکاری بین ایران و نیجریه

امضای چندین موافقت نامه و اسناد همکاری بین ایران و نیجریه