مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 10:172022-06-04فرهنگي

درخت است آرایش شعر من


در یک پروژه زیست محیطی در منطقه زاگرس درخت بلوط کاشته می شود و به نام دکتر شفیعی کدکنی هم نهالی غرس شد و استاد شعری به نام «درخت» در این باره سروده.

- در یک پروژه زیست محیطی در منطقه زاگرس درخت بلوط کاشته می شود و به نام دکتر شفیعی کدکنی هم نهالی غرس شد و استاد شعری به نام درخت در این باره سروده.

عصر ایران؛ مهرداد خدیر- هر چند انتخاب عنوان در باغ ادبیات ایران برای معرفی نمونه های درخشانی از نثر وشعر پارسی، مجازی است و مراد این نبوده که واقعا باغی به عنوان ادبیات ایران وجود دارد اما به تازگی با خبر شدم که شکل واقعی هم به خود گرفته است.

خبر این بود که بر اساس ایده یکی از مشتاقان فرهنگ و ادبیات ایران (آقای سعید انصاریان ) و با همکاری بنیادی بومی در منطقه زاگرس به نام اَلگِن ، نهال بلوطی به نام دکتر محمد رضا شفیعی کدکنی در زاگرس کاشته شده است و استاد در این باره شعری سروده که با عنوان این سلسله مقالات، مناسبت واقعی هم دارد جدای تمثیل و استعاره.

( طی 20 سال در این منطقه تا کنون دو میلیون بلوط در ارتفاعات زاگرس کاشته شده است).

عنوان شعر دکتر شفیعی کدکنی به بهانه درختی که با عنوان ایشان کاشته شده درخت است و جا دارد در کتاب درسی هم قرار گیرد چون هم مضامین نیکی در آن جلوه گر است و هم یاد استاد است و هم رواج یک سنت خوب:


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخت است آرایش شعر من

درخت است آرایش شعر من