مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 خرداد 1401 ساعت 08:172022-06-04سياسي

امام خمینی،ابداع گر فرضیه انقلاب دینی بود نه مبتکر نظریه ولایت فقیه


آیا امام خمینی مبتکر نظریه ولایت فقیه بود؟ همکاری فقیهان با دستگاه سلطنت صفوی را چگونه می توان توضیح داد؟ - آیا امام خمینی مبتکر نظریه ولایت فقیه بود؟ همکاری فقیهان با دستگاه سلطنت صفوی را چگونه می توان توضیح داد؟ عصر ایران- در سی و سومین سالگرد درگذشت امام خمینی رهبر فقید انقلاب اسلامی یادداشت حاضر به قلم حجت الاسلام مرتضی اشراقی به چند پرسش پاسخ می دهد: آیا امام خمینی مبتکر نظریه ولایت فقیه بود و نیز اگر فقها قایل به حکومت هستند همکاری فقیهان با دستگاه سلطنت صفوی را چگونه می توان توضیح داد؟ متن مقاله از این قرار است: در عصر حضور امامان معصوم، رهبری جامعه مسلمین به عهده آن بزرگواران بوده و مردم نیز برای رفع مشکلات دینی و پرسش های خود با رجوع مستقیم به آن بزرگواران آنان را حل می کردند.

امامان معصوم علاوه بر رسیدگی به امور عامه مسلمین به تربیت شاگردانی چون زراره بن اعین، ابا بصیر، محمد بن مسلم، برید بن معاویه، یونس بن عبدالرحمان و.

برای ترویج وتبیین و تحکیم مبانی اسلامی همت گمارده تا زمینه را برای آغاز دوره غیبت امام معصوم (ع) فراهم آورند.

با شروع دوره غیبت صغری و عدم دست رسی عامه مردم به امام معصوم (ع) و برای جلوگیری از تشتت در صفوف مسلمین، از سوی حضرت حجت (عج) نواب خاص انتخاب شدند تا علاوه بر اینکه آن حضرت ارتباط غیر مس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام خمینی،ابداع گر فرضیه انقلاب دینی بود نه مبتکر نظریه ولایت فقیه

امام خمینی،ابداع گر فرضیه انقلاب دینی بود نه مبتکر نظریه ولایت فقیه