مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 خرداد 1401 ساعت 16:172022-06-02سياسي

قدردانی وزیر خارجه نروژ از کمک های ایران به پناهندگان افغانستان


وزیر خارجه نروژ در دیدار علی باقری ضمن قدردانی از کمک های ایران به پناهندگان افغانستان، آمادگی خود را برای سفر به تهران اعلام و از امیرعبداللهیان برای سفر به اسلو دعوت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس،  علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در دهمین دور مشورت های سیاسی ایران و نروژ در اسلو به سر می برد، صبح پنجشنبه 12 خرداد، با خانم آنیکن هویتفلت وزیر خارجه نروژ دیدار کرد.

باقری در این دیدار منافع روابط دوجانبه را در میانه بحران غذا و انرژی در سطح جهانی، فراتر از دو کشور و به نفع کل اروپا خواند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: ایران و نروژ باید تلاش کنند تا اراده سیاسی دو کشور به منظور توسعه روابط را با پیوندهای متنوع برای همکاری ها تحکیم بخشند.

  تقویت همکاری های دو کشور در زمینه کاهش مشکلات پناهندگان افغانستانی و مقابله موثر با ریشه ها و عوامل ناامنی در افغانستان و منطقه از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

  خانم هویتفلت از کمک های چند دهه ای و گسترده ایران به پناهندگان افغانستانی تشکر و از گفت وگوی جاری بین ایران و نروژ درباره مسائل و مشکلات افغانستان و کمک به رفع مشکلات آنها ابراز خرسندی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدردانی وزیر خارجه نروژ از کمک های ایران به پناهندگان افغانستان

قدردانی وزیر خارجه نروژ از کمک های ایران به پناهندگان افغانستان