مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 خرداد 1401 ساعت 09:472022-06-02سياسي

پیشنهاد ایران به سازمان شانگهای برای ایجاد پول واحد


معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه از ارسال نامه رسمی کشورمان به سازمان همکاری های شانگ های و پیشنهاد ایجاد پول واحد به منظور تبادلات مالی - تجاری میان اعضای این سازمان با این پول واحد خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهدی صفری در گفت وگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: این نامه را حدود یک ماه و نیم قبل ارسال کردیم و در حال پیگیری آن هستیم که امیدواریم به نتیجه برسید.

وی افزود: جلسه آینده سازمان همکاری های شانگ های، شهریور در ازبکستان برگزار و این پیشنهاد بررسی می شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان، ایجاد پول واحد میان اعضای سازمان همکاری های شانگ های را سبب تسهیل در تبادل مالی میان کشور های عضو این سازمان به ویژه کشور های قدرتمند اقتصادی مانند چین، هند و روسیه دانست.

صفری همچنین درباره روند بهره مندی ایران از عضویت اجرایی در سازمان همکاری های شانگ های گفت: در حال تنظیم فرم های مربوط و امضای 450 سند مرتبط هستیم و در تلاشیم که این روند را کوتاه کنیم تا بتوانیم به طور کامل از تعامل با اعضای این سازمان در زمینه های مختلف به ویژه عرصه اقتصادی بهره مند شویم.

وی افزود: روند تشریفات اجرایی عضویت در شانگ های مانند پیوستن ما به مجمع اقتصادی اوراسیاست که در حال تکمیل این روند و ارائه مدارک هستیم که بتوانیم تا پایان همین سال میلادی با پنج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشنهاد ایران به سازمان شانگهای برای ایجاد پول واحد

پیشنهاد ایران به سازمان شانگهای برای ایجاد پول واحد