مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 خرداد 1401 ساعت 09:072022-06-02اجتماعي

خم می شوند «زمین» کمر راست کند/ پاکسازی طبیعت از تیرهای آلوده


«رفتگران طبیعت» تشکلی است مردم نهاد در همدان که اعضای آن در کنار دغدغه های ریز و درشت به دل پارک و تفرجگاه می زنند و طبیعت را از وجود ته سیگار و زباله های سرگردان پاک می کنند تا قاصد خوش خبر زمین باشند و پرستار زخم های بی شمار آن.

- خبرگزاری فارس-همدان: زانو می شکنند و می نشینند و چنگ می زنند به مخمل یکدست سبز طبیعت تا آلایندگی بزدایند، با ساز باران و سرود باد دست به کار می شوند و دمادم از زمین رفع کدورت می کنند.

 گویی سلام طبیعت را بی پاسخ نمی گذارند و در کوچه باغ شهر در پی طنین سمفونی زمین پاک هستند؛ شاید هم جای پای گل سرخ و ارغوان را میان خاک محکم می کنند و زلالی آب را تضمین.

 در کنار دغدغه های ریز و درشت به دل پارک و تفرجگاه می زنند و وقتشان را نذر طبیعت می کنند و ناجی تابلوی آفرینش می شوند، رفتگران طبیعت را می گویم، آنهایی که بی آلایش قاصد خوش خبر زمین شدند و یک تنه جور برخی از بی توجهان را می کشند، انگار دست تقدیر دستشان را دور زمین حلقه کرده تا پرستار دردهایش باشند.

اسم و رسم مردمی دارند، منش و روش شان هم مردمی است؛ حرفه شان هم گفتم پرستار طبیعت هستند تا بیماری ته سیگارهای مسموم و زباله های سرگردان را خوب کنند.

یک ته سیگار ناقابل؛ یک عالمه آلودگی برای آب و خاک قصه محبت به زمین را در گفت وگوی صمیمی با دبیر انجمن رفتگران طبیعت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خم می شوند «زمین» کمر راست کند/ پاکسازی طبیعت از تیرهای آلوده

خم می شوند «زمین» کمر راست کند/ پاکسازی طبیعت از تیرهای آلوده