مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 15:172022-06-01اقتصادي

90 درصد املاک دولتی سنددار هستند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حسن بابایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از 90 درصد املاک دولتی در کشور دارای سند هستند که سنددار کردن مابقی املاک نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: به منظور مشخص شدن وضعیت املاک فاقد سند، مستندسازی آنها توسط دستگاه های اجرایی مربوطه در دست اقدام است تا تکلیف این املاک نیز مشخص شود.

رییس ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: همچنین در حال حاضر  129 میلیون هکتار معادل 95 درصد از اراضی ملی و طبیعی دارای سند هستند که قرار است در سال جاری وضعیت اراضی زراعی و کشاورزی نیز تعیین تکلیف شود.

  بابایی با اشاره به اینکه  137 میلیون هکتار از 164 میلیون هکتار مساحت کشور به عرصه های طبیعی و ملی اختصاص دارد، گفت: در استان مرکزی مساحت عرصه های ملی و منابع طبیعی 2 میلیون هکتار است که از این میزان یک میلیون و 930 هزار هکتار معادل  98 درصد دارای سند هستند.

وی وسعت اراضی کشاورزی استان مرکزی را 550 هزار هکتار اعلام و اظهار کرد: از این میزان تنها 8 هزار هکتار معادل یک و نیم درصد سنددار هستند.

رییس ثبت اسناد و املاک کشور از طراحی سامانه ثبت من خبر داد و بیان داشت: به منظور جلوگیری از جعل اسناد یک برنامه راهبردی در سازمان ثبت اسناد تعریف شده تا در آینده تمام اسناد به صورت الکترونیکی صادر  شود، که طراحی سامانه ثب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد املاک دولتی سنددار هستند

90 درصد املاک دولتی سنددار هستند