مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 14:172022-06-01اقتصادي

توصیه های یک پایگاه اینترنتی بلژیکی برای بهینه سازی مصرف برق «یخچال»


از جمله وسایل برقی که در اکثر خانه ها وجود دارد و اتفاقاً بخش قابل توجهی از مصرف برق خانوار را به خود اختصاص می دهد باید به یخچال و فریزر اشاره کرد که بر اساس برآورد کارشناسان حوزه انرژی چیزی حدود 35 درصد از مصرف برق یک خانواده را شامل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، از آنجا که یخچال و فریزرهای موجود در بازار مصرف برق زیادی دارند، طبیعتاً با مدیریت مصرف توسط این دستگاه های برقی می توان تأثیر بسزایی در کاهش مصرف برق مشترکین خانگی داشته باشد.

به صورت کلی این گونه برآورد می شود که یخچال ها و فریزرهای خانگی استاندارد حداکثر به صورت ماهانه چیزی حدود 40 کیلووات ساعت مصرف برق داشته باشند که البته در مورد یخچال های فرسوده این رقم ممکن است تا 70 کیلووات ساعت برق نیز افزایش یابد.

پیشتر و در رابطه با میزان مصرف برق یخچال های خانگی و تفاوت میان یخچال های فرسوده و یخچال های با راندمان بالا سعید امانی- مدیردفترمطالعات بهره وری انرژی به رسانه ها گفته بود: با تعویض یخچال فرسوده با نوع راندمان بالا، به طور میانگین مصرف انرژی سالانه هر یخچال برای یک خانوار از 866 به 387 کیلووات ساعت کاهش پیدا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های یک پایگاه اینترنتی بلژیکی برای بهینه سازی مصرف برق «یخچال»

توصیه های یک پایگاه اینترنتی بلژیکی برای بهینه سازی مصرف برق «یخچال»