مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 خرداد 1401 ساعت 12:072022-06-01اقتصادي

اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی خوی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از روابط عمومی صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی با اشاره به آغاز احداث مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره شمش تبریزی خوی اظهار کرد: این مجموعه در 2 فاز ساخته می شود و با انتخاب پیمانکار عملیات عمرانی آن در سال جاری آغاز شده است.

وی از تخصیص 200 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای احداث بارگاه شمس تبریزی خبرداد و گفت: از محل اعتبارات استانی نیز 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این مجموعه اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: 40 میلیارد ریال اعتبار نیز برای به سازی و مرمت بازار و کاروانسرای خان در نظر گرفته شده است و این مجموعه با مشارکت اصناف بازار خوی مرمت خواهد شد.

عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس نیز در این جلسه تصریح کرد: احداث بارگاه شمس تبریزی جزو مطالبات اصلی مردم این شهرستان بوده و برای تخصیص اعتبارات به این مجموعه چندین جلسه با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد و در صدد هستیم جشن گلریزان ساخت مجموعه شمس تبریزی خوی را برای جلب حمایت علاقه مندان این عارف مشهور در تهران برگزار کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی خوی

اختصاص 300 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مجموعه فرهنگی تاریخی شمس تبریزی خوی