موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 خرداد 1401 ساعت 15:522022-05-30سياسي

افزایش سرعت تست مواد مخدر با نانوفناوری


اقدامات تشخیصی در زمینه مصرف 5 ماده مخدر سازمان های نظارتی مانند پلیس، مرزبانی، شرکت های هواپیمایی و آزمایشگاه ها؛ با تولید محصولی دانش بنیان سرعت گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، روش های رایج برای شناسایی مواد مخدر زمان بر است و نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی دارد به همین دلیل گاهی برای تشخیص این مواد زمان زیادی به هدر می رود و مشکلات زیادی به وجود می آید.

اما فناوران ایرانی با کمک نانوفناوری اقدام به تولید محصولی کرده اند که به سادگی می توان با استفاده از آن مواد مخدر را شناسایی کرد.

این فناوری به گونه ای توسعه یافته که می تواند 5 نوع ماده مخدر مختلف را تشخیص دهد.

هرویین، مرفین، کوکایین، تریاک و شیشه موادی هستند که این کیت ها قادر به تشخیص آن ها است و می توان به سرعت نتیجه این تست ها را به دست آورد.

از مزایای این فناوری سهولت استفاده از آن است، به این معنا که همانند تست های تشخیص بارداری که استفاده از آنها نیاز به تخصص خاصی ندارد، این کیت ها نیز بدون نیاز به ادوات پیشرفته آزمایشگاهی قابل استفاده هستند.

در این کیت های تشخیصی از نانوذرات طلا استفاده شده است.

این کیت ها هم قابلیت غربالگری عمومی را دارند، به این معنا که می توانند نشان دهند که در نمونه آزمایشی، ماده م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش سرعت تست مواد مخدر با نانوفناوری

افزایش سرعت تست مواد مخدر با نانوفناوری