مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 11:422022-05-29اقتصادي

شهرداری سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان ها را ایجاد کند


شهرداری تهران نسبت به اجرای ماده سوم مصوبه الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان های موجود شهر تهران اقدام کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدر خصوص اقدامات عبرت آموز برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی، به شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی تذکر اجرای کامل ضوابط علی الخصوص مبحث سوم مقررات ملی ساختمان را تقدیم می دارم.

وی افزود: در کنار این موضوع، شهرداری تهران اخیراً موضوع تاییدیه ملزومات ایمنی در صدور پروانه را به دفاتر خدمات الکترونیک شهر و طراح واگذار کرده و از 4 خرداد ماه امسال در سامانه های شهرسازی عملیاتی کرده است.

شمول این بخشنامه قاطبه صدور پروانه املاک شهر تهران خواهد بود.

صادقی در ادامه گفت: نظر به اینکه امر تأیید ملزومات ایمنی در طراحی نقشه های معماری یک امر تخصصی در حوزه سازمان آتش نشانی شهرداری تهران بوده و با وجود داشتن نهاد تخصصی، واگذاری این امر به دفاتر خدمات الکترونیک که در حال حاضر فاقد تخصص ویژه در این حوزه بوده، صرف تسریع در صدور پروانه بدون لحاظ تأمین ایمنی و حفظ جان شهروندان در ساخت و سازهای جدید شهر تهران امری پذیرفته شده نمی باشد.

لازم به ذکر است که در زمان بروز حادثه، حواله دادن موضوع تقصیر به این نهاد و آن شخص و دفتر، رافع مسئولیت شهرداری تهران نخواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرداری سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان ها را ایجاد کند

شهرداری سامانه برخط پایش ایمنی ساختمان ها را ایجاد کند