مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 خرداد 1401 ساعت 09:272022-05-29اقتصادي

عرضه اولیه چیست؟


به زبان ساده می توان گفت که «عرضه اولیه سهام» یا به اختصار IPO یعنی اینکه یک شرکت برای اولین بار سهام خود را در بورس یا فرابورس عرضه کند.

- به زبان ساده می توان گفت که عرضه اولیه سهام یا به اختصار IPO یعنی اینکه یک شرکت برای اولین بار سهام خود را در بورس یا فرابورس عرضه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی اولین قدم ورود اصولی به بازار سرمایه است.

افرادی که قصد ورود به بورس را دارند، باید آموزش های لازمه را در این خصوص بگذرانند تا بتوانند فعالیت خود را در این حوزه مالی به صورت صحیح و اصولی آغاز کنند.

ممکن است جذابیت بورس و میل کسب سود در افراد، باعث شود افراد بدون داشتن آگاهی یا صرفاً برای تجربه اولین معامله خود در بورس، اقدام به انجام معاملاتی کنند که این نوع سرمایه گذاری ریسک بالایی به همراه خواهد داشت.

آموزش به تازه واردان این قدرت را می دهد که با انجام انواع تحلیل ها مثل تحلیل فاندامنتال و تحلیل تکنیکال مانند مطالعه صورت های مالی، استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال نظیر پرایس اکشن و … سهام مناسب و ارزنده را برای سرمایه گذاری انتخاب کنند.

تفاوت عرضه اولیه و پذیره نویسی مفهوم دیگری که در بورس وجود دارد پذیره نویسی سهام است که ممکن است مفهوم این عبارت با عرضه اولیه اشتباه گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه اولیه چیست؟

عرضه اولیه چیست؟