مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 خرداد 1401 ساعت 12:022022-05-27اقتصادي

سرمای شبانه برنج کاران را غافلگیر کرد


مدیرکل هواشناسی مازندران بیان اینکه امسال سال سردی داشتیم و برنج به رشد کافی نرسید، گفت:  کاهش مقدار ساعات آفتابی موجب شده گیاه در مراحل رشد اولیه باقی بماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، طی سال های اخیر شاهد تعجیل در فرآیند کشت برنج هستیم که امسال هم همین موضوع البته با شتابی بیشتر تکرار شر.

فرآیند کشت برنج در مازندران که به صورت سنتی از اواسط اسفندماه با شخم و شیار و آب تخت کردن شالیزارها و سپس کار خزانه گیری نیز در روزهای پایانی اسفند و اوایل فروردین انجام می شد، امسال از اواسط بهمن آغاز شد و هنوز به ماه اسفند نرسیده در برخی مناطق به خزانه گیری رسیده است.

البته این موضوع به منظور مدیریت منابع آبی است تا مشکلی برای کشاورزان مازندران باتوجه به در پیش بودن فصل گرم سال به وجود نیاید و شاهد تنش آبی در شالیزارها نباشیم ولی امسال سرما و خنک بودن هوا نشاها را غافلگیر کرده است.

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران در این باره اظهار کرد: خنکی و یا حتی سرماهای شبانه و کشت زودتر از موعود، موجبات نگرانی کشاورزان را در سطح استان در پی داشته است.

وی با بیان اینکه امسال سال سردی داشتیم و برنج به رشد کافی نرسید، افزود:  کاهش مقدار ساعات آفتابی موجب شده گیاه در مراحل رشد اولیه باقی بماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرمای شبانه برنج کاران را غافلگیر کرد

سرمای شبانه برنج کاران را غافلگیر کرد