مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 07:422022-05-24اقتصادي

32 میلیون تومان حق ثبت برای 110 سکه مهریه؟/ آخرین تغییرات قوانین مهریه


رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق معتقد است که راه های دور زدن «حق ثبت» برای مهریه فراوان است و نتیجه آن نیز از بین رفتن حقوق زنان است.

- رییس کانون سردفتران ازدواج و طلاق معتقد است که راه های دور زدن حق ثبت برای مهریه فراوان است و نتیجه آن نیز از بین رفتن حقوق زنان است.

اگر آخرین تغییرات اعمال شده توسط کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بر روی طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و مهریه در صحن علنی مجلس به تصویب برسد و نهایتا تبدیل به قانون شود؛ مهریه های بالای 14 سکه شامل پرداخت حق ثبت به هنگام عقد می شوند و زن و شوهرها باید برای ثبت 110 سکه مهریه چیزی در حدود 32 میلیون تومان (با در نظر گرفتن سکه 14 میلیون و پانصد هزار تومانی) پرداخت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطابق با آخرین تغییرات طرح اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی و مهریه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، نمایندگان مجلس به منظور جلوگیری از ثبت مهریه های سنگین برای مهریه های بالای 14 سکه حق ثبت در نظر گرفته اند.

بر این اساس مهریه تا سقف 14 سکه شامل پرداخت حق ثبت نمی شود اما مهریه های بین 14 تا 100 سکه چهار دهم درصد قیمت سکه ها، مهریه های بین 100 تا 200 سکه 2 درصد قیمت سکه ها و مهریه های 200 سکه به بالا 15درصد قیمت سکه ها مشمول پرداخت حق ثبت می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

32 میلیون تومان حق ثبت برای 110 سکه مهریه؟/ آخرین تغییرات قوانین مهریه

32 میلیون تومان حق ثبت برای 110 سکه مهریه؟/ آخرین تغییرات قوانین مهریه