مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 خرداد 1401 ساعت 00:172022-05-23سياسي

طرحی در مجلس: اولین گام برای توافقی شدن دستمزد برداشته می شود؟


کارگاه های زیر 10 نفر مانند کارگاه های بزرگ از سرمایه گردش بالایی برخوردار نیستند و لذا باید شرایط آنها متفاوت دیده شود.

- کارگاه های زیر 10 نفر مانند کارگاه های بزرگ از سرمایه گردش بالایی برخوردار نیستند و لذا باید شرایط آنها متفاوت دیده شود.

عصر اقتصاد؛ فرزانه طه رانی - به نظر می رسد، دستمزدها به سمت توافقی شدن پیش می رود و کلید آن هم با یک طرح پیشنهادی زده می شود که این روزها در مجلس در حال بررسی است.

در صورت تصویب این طرح پیشنهادی دستمزد کارگران روستاییانی که در کارگاه های کمتر از 10 نفر، مشغول به کار هستند از شمولیت قانون کار خارج و به صورت توافقی تعیین خواهد شد.

این پیشنهاد که با عنوان تبصره 2، به ماده 41 قانون کار اضافه می شود؛ یک امتیاز دیگر را هم از روستاییان می گیرد و آن بهره مندی از خدمات تامین اجتماعی است.

به این صورت که سازمان تامین اجتماعی به ازای توافقی که بین کارگر و کارفرما صورت می گیرد و حق بیمه ای که پرداخت می شود؛ ارائه خدمت خواهد داد.

براساس گفته علی خدایی نماینده کارگران در شورایعالی کار این طرح از سوی خیریه ای در اصفهان به چند تن از نمایندگان پیشنهاد شده و آنها نیز پس از جمع آوری امضا طرح خروج روستاییان از شمول حداقل دستمزد را در دستور کار قرار دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرحی در مجلس: اولین گام برای توافقی شدن دستمزد برداشته می شود؟

طرحی در مجلس: اولین گام برای توافقی شدن دستمزد برداشته می شود؟