مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 09:272022-05-23اقتصادي

پیش بینی تولید بیش از 100 هزار تن گندم در اردبیل


پیش بینی می شود امسال در شهرستان اردبیل حدود 100 هزار تن گندم تولید و برداشت شود.

- ، سید محمد اعتماداعجازی شامگاه یکشنبه در جلسه کارگروه آب کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اردبیل اظهار کرد: در شهرستان اردبیل 37 هزار هکتار به زیر کشت گندم رفته که نصف آن آبی و نصف آن دیم است و پیش بینی می شود امسال در شهرستان اردبیل حدود 100 هزار تن گندم تولید شود.

وی گفت: تمهیدات لازم برای خرید گندم در شهرستان اردبیل انجام شده است و در این زمین نظارت ها برای فروش راحت کشاورزان تشدید و همچنین پیش بینی می شود امسال 25 هزار تن جو و 400 تن کلزا در شهرستان اردبیل تولید شود.

فرماندار اردبیل بر توسعه اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی شهرستان اردبیل تاکید کرد و افزود: باید در مدت زمان مشخص آبیاری سنتی در شهرستان جمع آوری و به طور کلی آبیاری نوین جایگزین شود که در این زمینه باید کشاورزان همکاری لازم را داشته باشند و جهاد کشاورزی و دستگاه های مربوطه اهتمام ویژه داشته باشند.

سید محمد اعتماد بر رفع نگرانی کشاورزان در منطقه ثمرین در مورد آبیاری تاکید و اضافه کرد: در این زمینه برنامه ریزی مدون صورت گرفته است.

و همچنین نیاز است.

وی گفت: مدیریت آب شرب و کشاورزی و مصرف بهینه اولویت اساسی است که نیاز است در این زمینه برنامه ریزی مدون باید مبنای کار قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید بیش از 100 هزار تن گندم در اردبیل

پیش بینی تولید بیش از 100 هزار تن گندم در اردبیل