مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 15:172022-05-22فناوري

نخستین آزمایشگاه پیشرانش فضایی کشور گواهینامه بین المللی دریافت کرد


نخستین آزمایشگاه تخصصی حوزه پیشرانش فضایی کشور، موفق به دریافت گواهینامه ISO/IEC 17025 مطابق با ویرایش 2017 این استاندارد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حسین صمیمی، رییس پژوهشگاه فضایی ایران درباره ضرورت توسعه فناوری سامانه های پیشرانش فضایی تصریح کرد: تراسترهای شیمیایی با سطح تراست محدود 1/0 تا 25 نیوتن، به منظور جابه جایی و حفظ مدار یا کنترل وضعیت ماهواره ها به طور گسترده ای در دنیا مورداستفاده قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در ایران نیز استفاده از این نوع سامانه های پیشرانش در آینده نزدیک و در نسل های آتی ماهواره های سنجشی و مخابراتی غیرقابل اجتناب است.

ازاین رو، پژوهشگاه فضایی ایران نیز مدت زمانی است که توسعه تراسترهای شیمیایی با سطح تراست محدود را در راستای نقشه راه توسعه فناوری سامانه های پیشرانش فضایی در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه توضیح داد: به منظور توسعه این محصولات فناورانه در شرایط ایمن و با ملاحظات استانداردهای فضایی، به تجهیزات و زیرساخت های ویژه ای برای انجام آزمون های مختلف نیاز است.

آزمایشگاه تراسترهای فضایی شیمیایی به همت متخصصان پژوهشکده سامانه های حمل ونقل فضایی پژوهشگاه، برای اولین بار در سال 1397 در کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین آزمایشگاه پیشرانش فضایی کشور گواهینامه بین المللی دریافت کرد

نخستین آزمایشگاه پیشرانش فضایی کشور گواهینامه بین المللی دریافت کرد