مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 09:572022-05-22اجتماعي

تنوع زیستی استان مرکزی سرمایه ای ارزشمند است


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تنوع زیستی استان مرکزی سرمایه ای تکرار نشدنی و ارزشمند است که حفاظت از آن وظیفه همگانی است.

- ، سید مهدی مصطفوی با اشاره به تنوع زیستی استان مرکزی اظهار کرد: سازمان ملل متحد روز 22 مِی که مصادف با اول خرداد است را با هدف ارتقا آگاهی عموم و افزایش سطح بینش مردم نسبت به تنوع زیستی، ارزش های آن و گام هایی که می توانیم در حفظ آن برداریم به عنوان روز جهانی تنوع زیستی نامگذاری کرده است.

وی با بیان اینکه شعار امسال در روز جهانی تنوع زیستی، ساخت آینده ای مشترک برای همه اشکال زندگی نامگذاری شده است، عنوان کرد: تنوع زیستی به عنوان ذخیره گاه حیات، سرمایه ای ارزشمند برای همه نسل ها است که حراست و ارتقا آن در کیفیت چرخه زیستی نقش مهم و کلیدی دارد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: تنوع زیستی مفهومی است که امروزه در سه سطح ژن، گونه و اکوسیستم مطرح می گردد و تنوع زیستی که امروز شاهد آن هستیم، محصول میلیاردها سال تکامل موجودات است که به وسیله فرآیندهای طبیعی و البته به طور فزاینده ای تحت تأثیر انسان به وجود آمده است بنابراین ما بخش جدایی ناپذیر از این تنوع زیستی و به طور کامل وابسته به آن هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع زیستی استان مرکزی سرمایه ای ارزشمند است

تنوع زیستی استان مرکزی سرمایه ای ارزشمند است