مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 15:022022-05-21سياسي

بازنگری در تعرفه های دفاتر اسناد رسمی در دستور کار قرار دارد


رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: با توجه به وضعیت تورم بازنگری در بحث تعرفه های دفاتر اسناد رسمی را در دستور کار قرارداده ایم.

- ، حسن بابایی در نشست با روسای کانون سردفتران و دفتریاران سراسر کشور، اظهار کرد: سردفتران باید از لحاظ علمی و عملی صلاحیت داشته باشند تا چهره این قشر مخدوش نشود، بنابراین باید در بحث جذب سردفتران دستورالعمل جامع مدنظر قرار بگیرد.

وی افزود: از لحاظ قانون و ساختار مشکلی در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور وجود ندارد ولی همفکری، هم اندیشی و همکاری در بین سازمان و سران دفاتر مقفول مانده است بنابراین باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیان کرد: نظامنامه مترقیانه ای در حوزه دفاتر ازدواج و طلاق تنظیم شد به طوری که سردفتر ازدواج و طلاق یک واحد می شود و در هر دو حوزه ازدواج و طلاق ورود پیدا می کند.

بابایی در ادامه اظهار کرد: با وجود اینکه یکسال از زمان تصویب آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران نمی گذرد به دلیل مشکلاتی که در این آیین نامه وجود دارد به اصلاح آن نامه ورود کرده و در دستور کار سازمان ثبت اسناد و املاک کشور قرار دارد تا راهگشا باشد و مشکلات را برطرف کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازنگری در تعرفه های دفاتر اسناد رسمی در دستور کار قرار دارد

بازنگری در تعرفه های دفاتر اسناد رسمی در دستور کار قرار دارد