مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 09:372022-05-21اجتماعي

جهل، فقر و بیکاری، سه دشمن اصلی محیط زیست/ کرمانشاه چهار منطقه حفاظت شده دارد


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در استان چهار منطقه حفاظت شده، سه پناهگاه حیات وحش و 2 اثر طبیعی و ملی داریم که خود جوامع بومی محل حافظ اصلی آن ها هستند.

- فرشاد فتاحی معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به هفته تنوع زیستی، اظهار کرد: متأسفانه طی یکی دو سال اخیر با تجاوز و تخریب اکوسیستم در عرصه جهانی مشکلات و بیماری کووید 19 را به وجود آورد و در حال حاضر هم با تخریب اکوسیستم کشورهای همسایه که ما هم در آن بی تأثیر نیستیم شاهد پدیده گردو غبار هستیم.

وی بحث محیط زیست را جهانی دانست و گفت: اگر مراقبت نکنیم عواقب آن گریبانگیر همه می شود و اصلاح آن هم سال ها به طول می انجامد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی محیط زیست استان کرمانشاه ادامه داد: 8 میلیون گیاهی و جانوری از جمله انسان روی کره زمین زندگی می کنند که باید این جمعیت از خدمات اکوسیستمی و تنوع زیستی بهرمند شوند.

وی تصریح کرد: در استان کرمانشاه حدود یک هزار و 200 گونه گیاهی و 45 گونه شاخص پستاندار داریم که برخی از آن ها همانند شوکا، آهوی ایرانی و پلنگ منحصر به فرد هستند.

فتاحی با اشاره به تصفیه طبیعی آب توسط اکوسیستم و گرده افشانی طبیعی بین گیاهان، باغات و مزارع و همچنین بارش باران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهل، فقر و بیکاری، سه دشمن اصلی محیط زیست/ کرمانشاه چهار منطقه حفاظت شده دارد

جهل، فقر و بیکاری، سه دشمن اصلی محیط زیست/ کرمانشاه چهار منطقه حفاظت شده دارد