مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 07:272022-05-21سياسي

نقشی ماندگار از رج و گره های عاشقانه/ اینجا رنج به زیبایی معنا می بخشد


زهرا طاهری پرکوهی رج به رج، گره به گره شاید برای برخی بی معنا باشد ولی تمام دنیای بافندگان فرش است، کسانی که با تمام عشق وارد این دنیای عجیب با وسعتی به بلندای تاریخ شدند.

پای دردودل شان که بنشینی در میان حرف های شان می فهمی که پای دار قالی تمام دنیای شان شده، دنیایی پر از نقش و نگار و آرزوهایی رنگارنگ که درپس آن به زیبایی ها معنا می بخشند.

شاید از بس کنار دار قالی نشستند دست شان نا نداشته باشد یا اینکه چشم هایشان کم سو شده باشد اما آنان نمی توانند دنیای بدون نقش و طرح و گره های قالی را حتی تصور کنند.

  *هنرمندانی که رج به رج رویاهای شان را بر دار قالی گره می زنند هر روز رج به رج رویاهای شان را بر دار قالی گره می زنند و برای این دار از خودشان و آرزوهای شان می گویند؛ به طوری که حتی نقش ها نیز به گونه ای دیگر برایشان جلوه گری می کند.

قدمت فرش دست بافت کلاردشت به دلیل داشتن رنگ های طبیعی، نقوش ذهنی، استفاده نشدن از نقشه و رنگ رزی، دارا بودن پرز بلند (در فصل گرما خنک و درفصل سرما گرم است) جلوگیری از انعکاس صداها و داشتن دوام، هنری است که در پس تلاش های بی وقفه هنرمندان رنگ ها جان گرفته و نقش ها خودنمایی می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشی ماندگار از رج و گره های عاشقانه/ اینجا رنج به زیبایی معنا می بخشد

نقشی ماندگار از رج و گره های عاشقانه/ اینجا رنج به زیبایی معنا می بخشد