مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 13:372022-05-19سياسي

11عنوان برنامه در حوزه میراث فرهنگی چهارمحال وبختیاری اجرا می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته میراث فرهنگی 11 عنوان برنامه در حوزه میراث فرهنگی این استان برگزار خواهد شد.

- ، علیرضا جیلان با بیان اینکه همزمان با هفته میراث فرهنگی 11 عنوان برنامه در حوزه میراث فرهنگی این استان برگزار و اجرا خواهد شد، اظهار کرد: اجرای آیین محلی بندبازی، بازی های بومی محلی، آشنایی کودک و موزه، رونمایی از بخش کتیبه های اسلامی در موزه باستان شناسی، قدردانی از موزه داران بخش خصوصی، پیشکسوتان و هنرمندان، برگزاری نشست تخصصی باستان شناسی و مرمت و غبارروبی امام زادگان دو معصوم (س) شهرکرد از مهم ترین برنامه های هفته میراث فرهنگی در چهارمحال و بختیاری به شمار می رود.

وی عنوان کرد: بر اساس 80 فصل مطالعات و پژوهش های باستان شناسی در چهارمحال و بختیاری تاکنون چهار هزار اثر تاریخی و فرهنگی غیرمنقول شامل بناها و محوطه های تاریخی در استان شناسایی و از این تعداد 644 اثر در بهشت آثار ملی ایران ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم اکنون 30 اثر طبیعی، 93 اثر معنوی (میراث ناملموس) و 13 هزار شیء منقول تاریخی از چهارمحال و بختیاری در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11عنوان برنامه در حوزه میراث فرهنگی چهارمحال وبختیاری اجرا می شود

11عنوان برنامه در حوزه میراث فرهنگی چهارمحال وبختیاری اجرا می شود