مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 10:422022-05-19سياسي

ساز بادی باستانی در ایلام رونمایی شد


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از رونمایی ساز بادی باستانی در حاشیه همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس،  فرزاد شریفی،سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: این ساز سفالی سال 98 در منطقه دشت عباس شهرستان دهلران کشف شده است که نشان از غنا و قدمت موسیقی در جغرافیای استان ایلام دارد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام افزود: این ساز بادی کوچک متعلق به هزاره ششم قبل از میلاد است و مطالعات و بررسی بیشتر بر روی آن ادامه دارد.

شریفی یادآور شد: کشف این ساز بادی سفالی در استان ایلام یک اثر مکشوفه بی نظیر و قابل توجه است که جایگاه هنر موسیقی را در حوزه تمدنی ایلام نشان می دهد.

وی ادامه داد: همچنین از پوستر فهرست آثار ملی ثبت شده فرهنگی و تاریخی سال 1400 نیز رونمایی شد که شامل سه اثر منقول، هفت اثر غیرمنقول، پنج اثر ملموس، دو اثر ملموس و تعیین حریم سه اثر  است.

همایش تجلیل از حافظان میراث فرهنگی با حضور محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و فعالان حوزه میراث فرهنگی  برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساز بادی باستانی در ایلام رونمایی شد

ساز بادی باستانی در ایلام رونمایی شد