مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 اردیبهشت 1401 ساعت 17:072022-05-17پزشكي

تاثیر منفی قابل توجه آلودگی هوا بر باروری مردان


رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با تاکید بر تاثیر منفی بسیار زیاد آلودگی هوا بر باروری مردان گفت: آلودگی باعث افزایش رادیکال های آزاد می شود و این رادیکال ها باعث شکستگی در اسپرم می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، علی اصغر غفاری زاده در نشست جمعیت و ناباروری که با حضور مدیر گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشتی علوم پزشکی اراک در جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: عوامل بسیاری در بحث کاهش جمعیت دخیل هستند که یکی از آنها ناباروری است.

به طور میانگین در دنیا 5 تا 10 درصد جمعیت در سن باروری، درگیر معضل ناباروری هستند ولی در کشور ما این رقم بالاتر از 20 درصد است.

وی با بیان اینکه عوامل زیست محیطی، عوامل استرس زا، عوامل شغلی و سایر عوامل مثل عوامل اقتصادی، اجتماعی، افزایش سن ازدواج و .

در این عرصه موثر هستند این رقم بالاتر هم می رود و در حالت خوشبینانه به 25 درصد هم می رسد، گفت: از آنجاکه در کشور ما بیماری که 25 درصد جامعه را درگیر کند به ندرت پیدا می شود، این مسئله نشان می دهد که ناباروری جزو معضلات بسیار جدی و نیازمند توجه ویژه است .

غفاری زاده افزود: در جامعه جوان ما سه نوع زوج وجود دارند، زوج هایی که تمایل به فرزندآوری دارند و در سیکل طبیعی آن قرار گرفته و بچه دار شده اند، زوج هایی که تمایل به فرزندآوری ندارند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر منفی قابل توجه آلودگی هوا بر باروری مردان

تاثیر منفی قابل توجه آلودگی هوا بر باروری مردان