مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 13:572022-05-16سياسي

طراحی ربات هوشمند برای پایش و حفاظت از میراث جهانی گنبد قابوس


اولین جلسه پایش و حفاظت از برج مقبره های ایران با طراحی و ساخت ربات هوشمند برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، احمد خورشیدسوار مشاور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در امور فناوری های نوین در این نشست گفت: استفاده از فناوری در پایش و حفاظت آثار تاریخی اقدامی بسیار ارزشمند است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ازاین گونه طرح ها حمایت ویژه خواهد کرد.

خورشیدسوار خاطرنشان کرد: می توانیم با پیشنهاد این طرح به صندوق نوآوری و شکوفایی و همچنین صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از این طرح حمایت های اعتباری داشته باشیم.

وی با تأکید بر این که بدون شک بهره مندی از فناوری صرفه اقتصادی و کاهش هزینه ها را در بحث حفظ و حراست از آثار تاریخی را به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: باید برای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی ارزشمند و فاخر کشور که به صورت سنتی بوده است، از فناوری های نوین بهره ببریم.

رحمان فرمانی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان نیز در اولین جلسه پایش و حفاظت برج مقبره های ایران با طراحی و ساخت ربات هوشمند که از طریق ارتباط ویدیویی به صورت پایلوت در استان گلستان و برای میراث جهانی گنبد قابوس برگزار شد، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سه حوزه گسترده فعالیت د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی ربات هوشمند برای پایش و حفاظت از میراث جهانی گنبد قابوس

طراحی ربات هوشمند برای پایش و حفاظت از میراث جهانی گنبد قابوس