مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 اردیبهشت 1401 ساعت 08:322022-05-16اقتصادي

اجرای عملیات مرمتی برای 30 اثر تاریخی در استان مرکزی


مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از اجرای 30 عملیات مرمتی در ابنیه تاریخی این استان طی یک سال اخیر خبر داد.

- مصطفی مرزبان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: در طول سال 1400 تعداد 30 بنای تاریخی استان مورد مرمت قرار گرفته است و برای مرمت این آثار تاریخی بیش از 42 میلیارد ریال از اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

  وی با اشاره به اینکه این بناها از محل اعتبارات ملی و استانی و پس از برنامه ریزی توسط واحد حفظ و احیاء اداره کل مرمت و بهسازی شده اند، گفت: بازار تاریخی اراک، خانه حاج آقا محسن اراکی، مسجد مس سر در شهرستان دلیجان، امامزادگان 72 تن ساروق، امامزاده محمد فم تفرش از بناهای مهم و شاخص استان هستند که مرمت و بازسازی شدند.

  مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی تصریح کرد: تعدد قابلیت ها و ظرفیت های استان مرکزی در حوزه میراث فرهنگی با وجود بنا ها و محوطه های تاریخی به یادگار مانده از دوره های مختلف تاریخی در حد بالایی بوده که نمونه شاخص و بارز آن وجود مجموعه تاریخی مسجد جامع ساوه و بازار تاریخی در این استان است که سالانه گردشگران مختلفی از مناطق مختلف برای تماشای این بنای تاریخی روانه استان می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای عملیات مرمتی برای 30 اثر تاریخی در استان مرکزی

اجرای عملیات مرمتی برای 30 اثر تاریخی در استان مرکزی