مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 اردیبهشت 1401 ساعت 09:022022-05-15سياسي

کارخانه ریسباف نقطه هدف ایجاد موزه بزرگ اصفهان


کارخانه ریسباف که ثبت ملی شده و به عنوان آخرین بازمانده صنعت ریسندگی اصفهان حفظ شده به عنوان نقطه هدف برای ایجاد موزه در نظر گرفته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، محمد نورصالحی رییس شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق پیش از دستور خود در چهل و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به 28 اردیبهشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی اظهار کرد: اصفهان یک شهرموزه تاریخی است و وجود آثار و ابنیه و بافت های تاریخی و عرصه های ارزشمند و بی نظیر تاریخی و معماری که آراسته و مزین به انواع هنرهاست و همچنین وجود هنرها و صنایع دستی و سنتی بیشماری در این شهر که هنوز شمعشان فروغ و روشنی دارد گواه این ادعا است.

وی با بیان اینکه این روزها فرونشست زمین به عنوان تهدیدی جدی مطرح است، افزود: این پدیده بناها و آثار تاریخی اصفهان و دیگر عناصر و جلوه های هنر و تاریخ اصفهان را که این شهر را همانند موزه ای ارزشمند درآورده در معرض تهدید قرار داده است.

نورصالحی با تأکید بر اینکه رونق بازار این هنرهای سنتی و صنایع دستی به جاری بودن آب حیات در رگ های این شهر وابسته است، ابراز امیدواری کرد که گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی با همت و تلاش مضاعف همه مسؤولان در سطوح ملی و استانی با جریان پایدار آب زاینده رود بیش از پیش درخشش و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارخانه ریسباف نقطه هدف ایجاد موزه بزرگ اصفهان

کارخانه ریسباف نقطه هدف ایجاد موزه بزرگ اصفهان